Wednesday, November 5, 2008

French cuisine | Prancūziška tradicinė virtuvė, kurios nepažįstam

Prancūzų virtuvė man visuomet buvo neatsiejama nuo gurmaniškų antienos patiekalų, sraigių, žąsų pašteto, varlių kojelių, traškios bagetės ir vyno. Ir tas vaizdas nesiketė viską mano gyvenimą, nors anksčiau Prancūzijoje praleisdavau daugiau laiko nei budama vaikas pas senelius: gyvenau, dirbau, lankiau mokyklą. Bet paskutinė mano kelionė į Paryžių ir Loire regioną padėjo atrasti visai kitokią šios šalies virtuvę, tik labai gaila, ji nė truputėlio manęs nesužavėjo. Ir blogiausia, kad su ja mane supažindino tikras, gerai gyvenantis prancūzas. Jei tai būtų buvęs kažkas kitas, niekuomet nebūčiau patikėjusi. Taigi mano naujieji atrasti tradiciniai-nacionaliniai prancūzų virtuvės patiekalai:
Cassoulet - kiaulienos dešrelės, kiauliena, kartais aviena ir kiaulė orda(skūra) troškinta su baltomis pupelėmis. Skonis nenusakomas, vaizdas nesukeliantis apetito, bet populiaru.
Choucroute - vyne troškinti kopūstai su svogūnais, dešrelėmis, kiauliena ir šonine. Deja užgeriama alumi, o ne vynu.
Boudan - kraujinai vėdarai su obouliais arba boudan blanc, kraujiniai vėdarai su obouliais ir pienu. Valgoma su bulvių koše ir vyneliu.
Baltosios salotos - identiškas patiekalas mūsų baltai mišrainei.
Silkė - !!!! maniau, kad toks dalykas prancūziškam meniu net neegzistuoja. Dabar ypač populiaru valgyti su karštom bulvėm.

Aišku prie viso to be abejonės bagetė ir vynas. Bet bent jau man tai nė truputėlio neprimena delicious french cuisine.