Wednesday, December 5, 2007

Jaunasis teisininkas = Arogantiškas pasipūtėlis | Iš Jūsų 671 lt. panele

Visą gyvenimą nemėgau visų teisinių dalykų, o notarų biurus, su po juos šmirinėjančiais kostiumuotais jaunais vyrukais pasipūtusiais, pilnais pasididžiavimo veidais, aplenkdavau iš tolo. Niekada nesuprasdavau kaip galima imti 100 lt. už paprasto dokumento patvirtinimą, truknatį lygiai vieną minutę. Pamenu, kai reikėjo tvirtinti diplomą aplaksčiau pusė miesto, nes man jaunieji notarų padėjėjai arogantiškais veidas paaiškindavo, jog pas visus notarus reikia užsirašyti vos ne prieš savaitę. Nuo to laiko visus teisinius dalykus patikiu savo mylimam šeimos nariui.
Kol šiandien pačiai neprireikė nueiti ir padėti vieno parašiuko iki pilnos mano kolegų laimės, kurie jau tą buvo padarę. Buvo iš anksto suderinta, beje per tuos pačius kolegas. Koridoriuje lakstė gal penkti kostiumuoti nosį užrietę vaikinai, greičiausiai dar net nebaigę universiteto ir jautėsi labai "svarbus", laukė gal penki žmonės. Tačiau vaizdas, kurį pamačiau užėjusi į kabinetą mane pritrenkė: vienas jaunuolis žiūrėjo net nesislepdamas filmukus per youtube, kitas valgė Mcdonalds bulvytes, trečiasis garsiai visiems pasakojo kaip jam vis dar sekasi apgaudinėti savo merginą, ir kaip ta "dura" vis dar juo tiki, ketvirtasis aiškino telefonu, jog yra labai užsiėmęs ir negali nieko priimti, o penktasis man prieš nosį numetė kelis lapukus pasirašyti, liepdamas susirasti tušinuką ir net nepasiūlęs atsisėsti. Tada pasakė: iš jūsų 671 lt. Kai pasakiau, kad mano kolegos sumokės, man buvo atsakyta: tai ko čia iš vis einam, jei nežinot, jog reikia susimokėti už paslaugas. Tada numetė mano dokumentus ant kėdės ir pareiškė, jog esu laisva.
Tuomet susimasčiau iš kur gi tas pasipūtimas ir pasitikėjimas savimi. Negi užsidėjęs kostiumą, kurio net nemoki nešioti ir patapęs natarės padėjėju tampi kažkuo ypatingas, viršesis už kitus, galintis juos įžeidinėti. Visada maniau, kad teisė taip glaudžiai susijusi su morale ir jos normomis, gynimu teisių tų, kurie yra nekalti ir nesupranta. Bet pasirodo klydau. Matyt teisę, dabar reikia suvokti šiek tiek kitaip - pelningas verslas, nešantis gerus pinigus, nes dėka mūsų įstatymų vos ne kas antrą dokumentą turi papuošti notarės anspaudas.